Aquest diumenge passat, tercer d’advent, vaig convidar els meus feligresos a viure a fons l’alegria, ja que l’espera de Jesucrist l’hem de fer amb alegria. I també, per celebrar l’Encarnació del Fill de Déu, cal viure-la amb alegria.
Vos imaginau per un moment el nostre món sense alegria?
Si aquesta no existís l’hauríem de crear. Pens fins i tot que sense l’alegria no ens suportaríem a nosaltres mateixos. El món no seria món i els infants no creixerien amb la naturalitat que els envolta. L’alegria no sols és necessària per viure, sinó que és imprescindible.
Per aquest motiu Sant Pau ens demana que visquem amb alegria, amb l’alegria que sols Déu ens pot donar, els qui en ell esperam i confiam.
Un gran personatge que ens dóna mostres d’alegria és Maria, la Mare de Déu.
La reacció de la Mare de Déu, davant l’anunci de l’àngel va ser de profunda alegria.
Tan gran va ser l’alegria de Maria que va travessar quasi tot el país per visitar la seva parenta Elisabet. La seva alegria va ser encara més plena quan aquella va reconèixer la gràcia que Déu feia en ella.
De tanta alegria, Maria exulta de goig en el seu Déu, amb el que nosaltres coneixem com el càntic de Maria o magníficat.
I molt gran degué ésser l’alegria de Maria que en braços engronsava el seu filló, davant la mirada esporuguida i tremolosa dels pastors, o bé davant la sorpresa d’aquells visitants estranys, que recorrent al darrera d’una estrella, arribaren a trobar el Fill de Déu.
I és que Maria, la gran protagonista de l’advent, és la verga de l’alegria. Per aquest motiu, nosaltres imitant-la, tenim l’exemple d’esperar la darrera vinguda del Messies, amb una gran alegria.
I que aquesta alegria conreada en l’advent, fa falta que l’estirem fins a Nadal i que aquest Nadal el puguem viure amb molta alegria. Però no una alegria superficial, epidèrmica, sinó una profunda alegria del que suposa saber que creim amb el Déu-amb-nosaltres.
Per això vull aprofitar aquestes pàgines per demanar-vos que acabeu bé aquest temps d’advent, i que aquelles actituds que hem potenciat durant aquest temps ens ajudin a celebrar amb profunditat el Nadal i la manifestació de Jesús a tots els pobles.
El millor regal que Déu fet infant ens pot fer és que visquem aquests dies amb la mateixa alegria que Maria va viure tot el procés de l’encarnació en les seves entranyes del Fill de Déu. Sé que si el vivim amb alegria, serem capaços de demostrar-ho amb la caritat i el compartir que necessiten tantes persones de la nostra generositat. Alegria per fer alegres als altres, compartint el que tenim, ni que sigui alegria, però compartint… amb qui més ens necessita.
Bon Nadal a tothom.




