Més per Sóller ha reclamat la instal.lació d’un semàfor per regular el flux de vianants i vehicles al creuer que forma el carrer de Santa Bàrbara amb la plaça d’Espanya que qualifica com a «punt negre» de mobilitat al centre de Sóller.
La portaveu adjunta d’aquesta formació, Elvira Arbona, ha denunciat la manca d’actuacions municipals en un dels punts més conflictius de la mobilitat al centre de la ciutat. Segons Arbona, es tracta d’un espai on “cada dia s’hi ajunten molts de vehicles, vianants i el tramvia”, fet que genera situacions de risc que, assegura, podrien resoldre’s amb mesures senzilles i immediates.
La regidora critica que el responsable de Mobilitat, Pep Porcel, “crea molta expectació amb les mesures que genera”, però que, a l’hora de la veritat, “hi ha punts negres que no es tenen en compte ni s’actua sobre ells”. En aquest sentit, recorda que la implantació de la Zona de Baixes Emissions ja va demostrar, segons Més per Sóller, la manca de planificació i eficàcia de les polítiques municipals en aquest àmbit.
Arbona subratlla que el pas de vianants del creuament és especialment problemàtic, ja que els ciutadans “s’exposen diàriament a no poder creuar de forma senzilla i a quedar enmig del trànsit i d’una gran afluència de vehicles”. Per això, la formació ecosobiranista proposa instal·lar un semàfor per a vianants, una mesura que consideren fàcil d’implementar i que permetria “garantir la seguretat dels peatons i evitar les llargues coes de vehicles que es generen actualment”.
Més per Sóller reclama que l’Ajuntament prioritzi la resolució d’aquests punts crítics abans d’impulsar projectes més ambiciosos o mediàtics, i insisteix que la mobilitat quotidiana dels residents ha de ser el centre de qualsevol política pública en aquest àmbit.




