El brollador de la plaça de la Constitució, un element patrimonial que actualment es troba en fase de restauració, recuperarà la il.luminació de l’aigua amb la instal.lació d’uns nous llums.
Així ho ha assegurat Carlos Darder, regidor d’Infraestructures, que preveu que els treballs de posada al dia d’aquesta emblemàtica font quedin enllestits durant el mes d’agost. Aleshores, a més de retirar les restes de calç i altres materials que s’han impregnat a les peces de pedra, la font ornamental disposarà d’una nova il.luminació i aigua en moviment.
El brollador fa més d’un any que està fora de servei i recentment se li varen iniciar els treballs de millora que duen a terme els mestres picapedrers de l’Ajuntament de Sóller. La millora s’ha vist relentida per l’acumulació de gran quantitat de calç i la columna central de la font, així com materials emprats en processos de restauració anteriors que requereixen ser retirats.
La rentada de cara a la pedra d’aquest monument es complementarà amb renovació de la instal.lació elèctrica i els llums que permetran donar claror a la font des de l’interior mitjançant un nou sistema d’il.luminació LED. D’aquesta manera, els dos principals monuments de la plaça de la Constitució (brollador i façana parroquial) disposaran de nou enllumenat ornamental. La rehabilitació del brollador que es fa actualment i de la font de plaça, ja executada, s’emmarca en un projecte per restaurar les fonts públiques del municipi




