Fa ja deu anys que Ana Capó i Lourdes Coll tengueren la iniciativa de constituir una empresa dedicada a l’organització d’esdeveniments especials, convertint-se així en pioneres a la nostra illa i -precisament per això- actualment (M)oments és una organització consolidada, experimentada i amb una sòlida història al darrere.
Al darrere de (M)oments s’hi troba un equip de set persones que treballen tot l’any en l’organització de congressos i esdeveniments socials i familiars. La preparació de noces és sens dubte el que més els ocupa i al llarg d’aquesta dècada n’han organitzat de tota mena: catòliques, jueves, civils, homosexuals, de gent famosa… algunes amb tan sols una desena de convidats i d’altres amb un llistat que d’acostava a les mil.
La seva activitat es concentra principalment a Sóller i al seu voltant, i tant Ana Capó com Lourdes Coll consideren que l’illa de Mallorca en general i la Serra de Tramuntana en particular, pel clima, les bones connexions aèries, les infraestructures hoteleres i complementàries i per la bellesa del paisatge, és un marc molt atractiu per a la celebració d’aquest tipus d’esdeveniment.
Des de tot el món
De fet, quan fan balanç d’aquests primers deu anys d’activitat, comenten que han tengut clients de tot el món: des dels Estats Units fins a l’Índia, passant per Israel, els països del nord d’Europa i, òbviament, també sollerics, mallorquins i espanyols.
La celebració d’un esdeveniment com una noça a la nostra comarca genera una activitat econòmica important, segons comenten les responsables de (M)oments. Els protagonistes d’una noça, si són estrangers, arriben uns dies abans a Sóller i s’allotgen a hotels i fan ús de l’oferta complementària local. Els convidats també s’hi allotgen alguns dies, i són acollits amb un programa d’activitats que inclou excursions, àpats, visites…
I respecte de la jornada central, els clients precisen dels serveis de floristeries, músics, fotògrafs, restaurants, transports, impremta, càtering, cosidores… i en algunes ocasions fins a fusters, habitatges per llogar, finques o xofers.
La preparació
La majoria de les noces s’organitzen durant l’estiu. Per tant, la resta de l’any es dedica a preparació, informació, promoció i recerca de clients.
Capó i Coll comenten que en aquest negoci no existeix la clàssica cartera de clients, sinó que els clients són sempre nous i no repeteixen. Però sí que en moltes ocasions una noça els n’ha portat una altra i, d’aquesta manera, s’han donat a conèixer per mig món. Val a dir que internet és una de les seves principals eines de promoció i que ja són expertes en aquest camp que van potenciant dia a dia.



