13 d'octubre de 2026

Diari digital de la comarca de Sóller

13 d'octubre de 2026

Puntualitat britànica i disciplina germànica

És admirable comprovar que a Mallorca encara existeixen empreses que compleixen amb l’anunciat. La llàstima és que són empreses que viuen dels seus clients i que per manca de competència els tracten amb molt poc respecte.


El capvespre del dilluns 29 de març tornava a Sóller des de Palma (concretament d’un funeral i no d’una festa) i tenia el temps just per arribar a les 21 hores al Túnel de Sóller. No em va quedar més remei que «apretar» el puny de la meva moto, tot i el risc de trobar algun radar en algun tram.


A les 20:59 hores estava a la rotonda que hi ha abans de l’entrada al túnel, convençut que estaria oberta i, fins i tot, tendrien la deferència de donar cinc minuts de marge abans de tancar el pas als vehicles.


La meva sorpresa va ser que vaig trobar unes barreres de plàstic tancant l’accés per la part de la dreta, però un cotxe que tenia al davant va accedir al túnel per la banda esquerra de la carretera. Després d’uns segons jo vaig fer el mateix.


A l’arribar a la cabina del peatge, el conductor del vehicle estava parlant amb la senyoreta que hi estava en aquell moment, intentant convèncer-la que obrís la barrera. Però ella li indicava que no depenia d’ella, sinó d’uns operaris que hi havia un poc més endavant.


Quan vaig veure que la cosa tenia mala pinta, em vaig apropar a un dels dos operaris per demanar explicacions, perquè no entenia que si anuncien que el túnel es tanca a les 21 hores, ho facin abans.


No hi va haver manera de convèncer-lo i abans de seguir discutint li vaig demanar si me podia indicar quina hora era. Ell me va dir que les 21:04 hores, essent en aquell moment en el meu rellotge les 21:03 hores.


Per més que vaig insistir i vaig argumentar, ell no deixava d’indicar-me que rebia ordres de l’altre costat del túnel, i que quan l’avisen ha de procedir a tancar el pas als vehicles amb una puntualitat britànica i una disciplina germànica. Vaig pensar jo: Doncs rep l’ordre a les 21 hores, tanca el pas a 25 metres d’on estava, torna fins a la cabina del peatge (a la rotonda ja no hi havia ningú quan vaig arribar), discuteix amb jo uns minuts i quan mira el rellotge són les 21:03 hores.


No es va immutar quan durant tota la discussió no aturaven de sortir vehicles del túnel que venien des de Sóller.
Jo entenc que ni l’operari ni la senyoreta de la cabina del peatge tenen cap culpa, però no em cap dins el cap que qui ha de donar l’ordre sigui tan estricte en l’horari de tancament, a no ser que el seu rellotge estigui sincronitzat amb el de la Puerta del Sol.


No em va quedar més remei que tornar pel Coll i com que feia un vespre esplèndid, no és que m’importi, sinó tot el contrari, però tenc el mateix dret a suposar que el meu rellotge marca de manera correcta les 20:59, que el seu les 21 hores.


Evidentment, quan vaig arribar a la boca nord del túnel no hi havia ningú, i no em vaig atrevir a ficar-me a la «boca del llop», després de la prepotència que em varen demostrar.


Vos anim a què qualsevol vespre, a les 21 hores, aneu a l’entrada del túnel pel costat de Sóller, que pareix esser el centre d’operacions. Amb uns entrepans i uns cerveses podreu veure en directe com si estàssiu veient la quarta part de Misión Imposible.