He llegit amb molt d’interès l’entrevista a Miquel Colom Morell que publicaren el passat divendres 6 de febrer. Miquel Colom ha estat una personalitat clau en la història del CF Sóller, formant part de moltes de les seves directives, amb diferents càrrecs i responsabilitats, i en moments que foren decissius. Ara bé, hi ha un aspecte que m’ha cridat molt l’atenció, que és quan diu que és el soci número 1, el soci més antic.
No tenc ni idea quin és el procediment que es segueix a dia d’avui per asignar l’ordre de numeració dels socis i, si és per antigüetat, s’hauria de veure a partir de quin moment. Per exemple, si algú conserva carnets de soci dels anys 70, 80 i 90 observarà que la numeració pujava i baixava d’una manera anàrquica d’un any a altre, cap envant i cap enrera.
També a vegades, si hi havia varis tipus de soci, d’honor, preferent, numerari, senyora, juvenil… es seguia en cada cas una numeració independent
El que sí puc assegurar és que hi ha proves documentals, que puc mostrar a qui tengui interès, que el primer llistat de socis CF Sóller, l’any 1954, incluia els següents noms: Manuel Lozano De La Cruz, Joan Celià Colom, Joan Pascual Castañer, Joan Puig Rul·lan, Gabriel Mayol Trias, Agustín Cruellas Barrera, Francesc Cruellas Barrera, Joan Tomàs Garcías, Antoni Castañer Coll, Joan Castañer Casasnovas, Martí Torrens Pastor, Ramon Ripoll Casasnovas, Joan Rul·lan Rul·lan, Sebastià Alcover Colom, Miquel Colom Rul·lan, Ramon Rul·lan Rul·lan, Ramon Bernat Rul·lan, Rafel Socias Florit, Santiago Colomé Costa, Joan Mayol Mayol, Miquel Forteça Julià, Joan Lladó Colom, Andreu Arbona Oliver, Damià Mayol Marquès, Antoni Casasnovas Soberats, Josep Magraner Berio, Jaume Vaquer Juan, Bartomeu Estades Colom, Mateu Seguí Canals, Miquel Pomar Pomar, Joan Piçà Serra, Albert Bernat, Bernardí Celià Colom, Antoni Josep Rul·lan Colom, Vicenç Mayol Escandell, Rafel Vicens Desclaux, Pere Altes Coll, Jaume Frau Llinàs, Josep Morell Ozonas, Bartomeu Casellas Rotger, Francesc Estarellas Flexas, Guillem Rul·lan Nicolau, Joan Alemany Vich, Tomàs Negro Pastor i Carles Rul·lan Bauçà.
Amb això, reiter, no estic llevant mèrit a la tasca feta per Miquel Colom Morell i només estic aportant la informació de que dispòs sobre els socis més antics de l’entidat. Això sí, discrep, a partir del que diu el llistat, de que sigui actualment el soci mes antic viu, ja que en ell no apareix el seu nom i n’hi ha altres que són vius i sí hi apareixen (i no crec que hagin deixat de retirar mai el seu carnet en cap temporada).
Finalment, aprofit aquest escrit per afirmar, ja que en ocassions es planteja el tema, de que no som el responsable de les diferentes pàgines de l’enciclopèdia wikipedia referides al futbol solleric que es poden consultar per internet i, en conseqüència, no em responsabilits de la veracitat del que allà s’escriu.