Com molts de vosaltres ja sabreu, finalment l’escoleta Confits seguirà estant ubicada al casal conegut com Los Jardines, del carrer de Moragues, fins el mes d’agost de 2012, tot i que inicialment s’havia anunciat que enguany s’hauria de traslladar a un altre indret per haver finalitzat el termini de lloguer que ens havia mantingut durant deu anys en aquest local.
La propietat de l’edifici, la congregació de religioses de La Caritat, ha estat summament sensible a la nostra petició de prorrogar el contracte de lloguer pel màxim termini possible, donades les dificultats de trobar locals alternatius on reubicar l’escoleta.
Durant els darrers mesos hem estat cercant altres possibles ubicacions per a l’escoleta… però ha estat impossible trobar-ne cap que reunís unes condicions similars a les que presta Los Jardines, fins i tot reduint el nombre de places o l’amplitud del pati.
Per això, les responsables del centre educatiu, les mestres i els pares, cercàrem la mediació de l’Ajuntament per tal d’evitar el tancament del centre, el que hauria provocat que uns 40-45 nins quedassin sense servei de guarderia durant un temps indeterminat. Precisament la intervenció de la regidora d’Educació, Joana Medina, ha estat clau perquè les Monges de la Caritat venguessin a bé a prorrogar fins l’agost de 2012 el contracte de lloguer de Los Jardines, un temps que permet als nins que ara mateix ja estaven matriculats a finalitzar el seu procés a l’escoleta i connectar amb l’Educació Infantil.
També l’any 2012 ens situarem, segons ens ha comentat Joana Medina, en un escenari ben diferent, amb l’escoleta municipal de Juli Ramis en marxa i altres previsions de places també a punt d’entrar en funcionament, la qual cosa evitarà el problema social que hauria suposat, aquest estiu, el tancament de les nostres places de guarderia.
Serveixin aquestes línies, per tant, per agrair la tasca de Joana Medina i, sobretot, la comprensió de les Monges de la Caritat. La seva decisió les honora i demostra que segueixen al costat de les famílies solleriques i en el seu compromís de foment de l’educació dels infants.



