6 d'abril de 2026

Diari digital de la comarca de Sóller

6 d'abril de 2026

Un empresari jutjat en un cas de blanqueig de diners procedents de la droga

Un instant del judici celebrat ahir a l'Audiència (Foto DM)
Un instant del judici celebrat ahir a l'Audiència (Foto DM)

Jaime Llull, històric traficant d’haixix que ha estat condemnat diverses vegades, es va asseure ahir de nou en el banc dels acusats al costat d’un empresari afincat a Sóller, tal i com ha avançat avui el Diario de Mallorca.


La fiscalia acusa ara a Llull d’haver blanquejat més de 1.300.000 euros del narcotràfic a través de compres d’habitatges, cotxes, embarcacions, rellotges i obres d’art. L’acusat va compartir la banqueta al costat de la seva esposa, les seves dues filles i un conegut empresari propietari d’un restaurant de sa Calobra.


Durant més de dues hores l’acusat hagué d’anar detallant l’origen dels diners amb el qual va realitzar aquestes compres. Llull apareix com empleat en el restaurant de sa Calobra. Figura en la nòmina com cap de compres. Va ser contractat abans i després de sortir a la presó, encara que la fiscalia creu que es tracta d’una maniobra per a justificar ingressos.


L’acusat va afirmar que va ser durant anys el cap de compres del restaurant. Era l’empleat millor pagat de tota la plantilla de l’establiment, encara que la majoria d’empleats va declarar que no l’havien vist mai pel negoci.


L’acusat va sostenir que seguia un horari i realitzava el treball de cap de compres. “Era un bon empleat”, va afirmar. El fiscal sosté que Llull, amb la col·laboració de la seva esposa, va comprar dos bitllets premiats de l’ONCE.


L’històric traficant va negar aquesta compra, i va sostenir que aquests bitllets li varen tocar a la seva dona, un d’ells fins i tot quan ell estava a la presó. “Hem tingut alguna vegada sort”. Però no només li va tocar aquests premis del sorteig de l’organització de cecs. També va obtenir premis en la loteria i en les travesses, encara que no coneixia la quantitat.