La reunió celebrada avui dematí al TAMIB entre el sindicat UGT i l’empresa pública Sóller 2010 ha finalitzat sense cap avanç en la negociació del conveni col·lectiu. La manca d’entesa manté intacta l’amenaça de vaga indefinida en el servei de recollida de recollida de fems i neteja viària, prevista per començar aquest divendres, dia 17, si no hi ha un gir inesperat en les converses.
Segons fonts consultades, la trobada d’avui ha estat “estèril” i no ha permès cap aproximació entre les parts. UGT s’ha mantengut ferm en les seves reivindicacions i, a més, ha incorporat noves exigències a la negociació, com la implementació de la carrera professional dins l’empresa municipal. Aquest afegit ha tensat encara més unes converses que ja fa setmanes que avancen amb dificultats i que, ara mateix, es consideren “molt complicades” de reconduir.
Tot i la manca d’acord, les dues parts s’han emplaçat a una última reunió demà, en un intent final de desactivar la vaga. Amb tot, des de l’Ajuntament de Sóller es veu poc probable que la trobada permeti un acostament real, atesa la distància entre les posicions i la incorporació de noves demandes per part del sindicat. Fonts municipals apunten que “ara mateix és difícil imaginar un acord que permeti evitar l’aturada”.
Si no hi ha cap avenç en les pròximes hores, Sóller afrontarà a partir de divendres una paralització indefinida del servei de recollida de residus, un servei essencial en ple mes de juliol i amb un impacte directe sobre la vida quotidiana de la població i els turistes que visiten la vall.




