L’empresa pública Sóller 2010 ha invertit més de 17.000 euros en l’adquisició d’una partida de 215 contenidors de fems amb la finalitat de renovar el parc de punts de recollida de residus que hi ha al municipi. A més, dins aquest lot s’hi inclouen 40 contenidors específics de color marró que serviran perquè en breu s’implanti la recollida de la fracció orgànica a tot el terme municipal.
L’adquisició de tot aquest material, que fa uns dies va arribar al magatzems de Sóller 2010 al polígon de Son Angelats, permetrà una reestructuració dels punts de recollida de fems. Segons ha informat la regidora de Medi Ambient, Antònia Frau, la disposició dels nous recipients permetrà, per una banda, implementar la recollida de la fracció orgànica, i, per altra, millorar els punts de recollida. Aquesta millora consistirà en dotar tots els punts d’aportació que actualment disposen només de contenidors de rebuig ampliar-los de manera que incorporin els recipients per abocar-hi la resta de fraccions.
Amb aquesta ampliació del nombre de contenidors, Frau preveu que vagi en augment la separació de residus en origen per incrementar el percentatge de reciclatge a Sóller que, en el primer trimestre, es va situar en el 20% del total. Comparativament, el reciclatge del primer trimestre es va disparar cinc punts en comparació al primer trimestre del passat any, quan aleshores en prou feines va assolir el 15% del total.
En el lot de contenidors que han estat entregats a Sóller 2010 hi ha els 40 contenidors per implementar la recollida de la fracció orgànica, però també hi ha 70 contenidors per recollir paper; 50 per a envasos, 35 per a vidre i 20 per a la fracció del rebuig.




