La bonança meteorològica dels darrers dies té les hores comptades. Les previsions de l’Agència Estatal de Meteorologia (AEMET) apunten a un canvi significatiu del temps a partir d’aquest dissabte, amb la possible formació d’una DANA que podria provocar precipitacions intenses i persistents a les Balears, així com una notable baixada de les temperatures.
Segons ha advertit l’organisme estatal, l’episodi d’inestabilitat estarà relacionat amb l’aïllament d’una depressió en nivells alts de l’atmosfera i l’entrada d’aire més fred procedent del nord d’Europa. Aquesta situació afavorirà un augment de la nuvolositat i la possibilitat de ruixats i tempestes que podrien afectar amb especial intensitat el conjunt de l’arxipèlag balear durant el cap de setmana.
A Sóller, el dissabte encara podria començar amb una situació relativament tranquil·la, però les previsions indiquen que les precipitacions guanyaran protagonisme durant la segona meitat de la jornada. El diumenge, que es perfila com el dia més complicat, podria deixar pluges localment fortes i persistents, amb acumulacions significatives si es confirma l’evolució actual dels models meteorològics.
Aquesta situació vindrà acompanyada d’un descens generalitzat de les temperatures després de diversos dies amb valors clarament superiors als habituals per a mitjan octubre. La mateixa AEMET assenyala, però, que encara existeix una incertesa important sobre la posició definitiva de la DANA i, per tant, sobre la distribució exacta de les pluges. Per aquest motiu, es recomana seguir les pròximes actualitzacions dels pronòstics davant un episodi que podria suposar el primer temporal destacat de la tardor a la val.
El meteoròleg solleric Alberto Darder ha explicat que s’haurà de posar atenció especial durant la jornada de diumenge, dia en què es podrien registrar les precipitacions més intenses. De cara a dilluns, seguirà plovent.




