15 de gener de 2026

Diari digital de la comarca de Sóller

15 de gener de 2026

Marcel.lí Got assumeix la presidència de la Creu Roja de Sóller

Marcel.lí Got és president de la Creu Roja a partir d'avui

El president autonòmic de la Creu Roja a les Illes Balears, Mateu Ballester, ha fet oficial avui el nomenament de Marcel·lí Got com a nou president de l’Assemblea Local de la Creu Roja a Sóller. Aquesta decisió dóna compliment a la proposta realitzada pel Comitè Local el passat mes de novembre i obre una nova etapa en l’organització humanitària del municipi. Got arriba al càrrec per substituir Joan Albertí, qui va dedicar més de 19 anys de la seva vida a l’entitat (des del 2006 fins al 2025) i que va morir el passat mes d’agost, deixant un llegat de profund compromís social a la vall.

El nou president compta amb una trajectòria professional i acadèmica de gran rellevància. Llicenciat en Educació Física i Esportiva i mestre en gestió de centres esportius, ha exercit la docència a l’IES Guillem Colom, al col·legi Sant Vicenç de Paül i a la Universitat de les Illes Balears (UIB). Així mateix, la seva experiència en l’administració pública és extensa, havent ocupat càrrecs com el de cap del Servei d’Esports del Govern de les Illes Balears i cap de Relacions Institucionals de la Conselleria de Presidència, a més de ser patró fundador de la Fundació de la Federació de Bàsquet de les Illes Balears.

Més enllà del seu perfil professional, Marcel·lí Got té un lligam històric amb la Creu Roja de Sóller, on és vicepresident des de l’any 2000. Durant aquestes dues dècades, ha participat activament en la captació de fons, en programes d’acompanyament a la gent gran i en el servei de Salvament Marítim, a més d’haver exercit com a vicepresident primer fins al dia d’avui. En aquesta nova etapa, Got s’ha fixat com a objectius prioritaris mantenir la fidelitat als valors de la institució i garantir una resposta eficaç davant les situacions de vulnerabilitat, apostant per una entitat compromesa i en evolució constant per adaptar-se a les necessitats canviants de la societat sollerica.