La borrasca Harry ha complit totes les expectatives i les pluges han estat generoses no sols a la vall, sinó al conjunt de la Serra de Tramuntana. Mostra d’això són els 79 litres que es varen recollir durant la jornada de dilluns a l’estació termopluviomètrica de Sa Vinyassa.
Però el registre de Sa Vinyassa és el més baix si es compara amb les quantitats recollides a altres punts de la vall i de la Serra de Tramuntana. La xarxa d’estacions d’Alberto Darder donen fe que el temporal Harry ha descarregat amb força a molts punts.
Així, fins a la mitjanit passada a Sa Capelleta s’havien recollit 146 litres per metre quadrat, 132 a Fornalutx, 120 al Puig Major, 118 a Lluc, 113 a Sa Figuera, els 84 a la zona del camp de futbol o els 82 a Cala Tuent. Per la seva banda, l’estació de l’AEMET al Port de Sóller va recollir ahir 56’8 litres per metre quadrats.
Aquestes generoses quantitats han fet revenir amb força fonts i torrents. Avui, els principals torrents de la vall canalitzaven un cabal d’aigua molt important com feia mesos que no passava.
El temporal de pluja batejat amb el nom de Harry continuarà i per demà dimecres s’espera una treva, tot i que de cara al dijous es preveu una nova jornada passada per aigua.




