16 de febrer de 2026

Diari digital de la comarca de Sóller

16 de febrer de 2026

L’accés a la Volta Piquera serà obert per a tots els residents del municipi

El carrer de la Volta Piquera

Un informe elaborat per la Policia Local determina que l’accés a la zona restringida de trànsit (Acire) de la Volta Piquera ha de ser obert a tots els conductors del municipi, independentment de que abans d’accedir-hi ho hagin de sol.licitar a l’Ajuntament.

Així ho determina l’informe que va encarregar el regidor de Governació, Carlos Darder, com a conseqüència de l’enfrontament veïnal que es va suscitar a la barriada arran de la creació de l’Àrea de Circulació Restringida (Acire) al nucli de la Volta Piquera. Un grup de veïnats defensava que l’accés estàs limitat a només els residents de la zona, mentre que altres veïnats advocaven que la restricció fos més laxa. Al final, l’informe policial s’ha decantat per aquests darrers veïnats.

Així, l’Acire de la Volta Piquera es posarà en marxa a partir d’abril. Hi podran accedir els veïnats de la barriada i qualsevol altra conductor de Sóller. També ho podran fer els familiars directes dels residents a la barriada independentment de si són o no residents. En qualsevol cas, des de l’Ajuntament han precisat que l’accés es podrà fer prèvia sol.licitud al departament de Mobilitat que ho tramitarà de forma immediata. A partir d’abril els no autoritzats seran multats.

La decisió adoptada per l’Ajuntament ja ha desencadenat les primeres reaccions crítiques de residents de la barriada, que creuen que la mesura que finalment s’aplicarà no comportarà canvis respecte l’actualitat.