21 d'octubre de 2025

Diari digital de la comarca de Sóller

21 d'octubre de 2025

La Serra es salva de l’alerta per calor

La Serra de Tramuntana es salvarà aquest pic de patir de ple els efectes de la primera onada de calor d’aquest estiu. Així i tot, les temperatures seran elevades en els pròxims dies i entre el divendres i dissabte les màximes poden assolir valors d’entre 36 i 37 graus.

L’Agència Estatal de Meteorologia ha decretat per demà l’alerta groga per calor al nord i nordest de Mallorca, interior i sud de l’illa, mentre que manté desactivades les alertes a la Serra de Tramuntana. De cara a divendres, es mantenen les alertes grogues tot i que pujarà a nivell taronja a l’interior de Mallorca.

Davant la previsió de l’AEMET de temperatures elevades els pròxims dies, que podrien donar lloc a la primera onada de calor d’aquest estiu, la Conselleria de Salut llança la campanya publicitària “Viu l’estiu amb seny. Protegeix-te de la calor” per reforçar la prevenció dels cops de calor.

Els cartells d’aquesta campanya es col·locaran als mitjans de transport públics. La Direcció General de Salut Pública vol recordar amb la campanya els consells per evitar aquests episodis provocats per una intensa exposició al sol i que, de vegades, poden resultar fatals.