La suavització de les restriccions a la mobilitat com a conseqüència de l’evolució de la pandèmia per coronavirus ha tengut el seu reflex en la utilització de les places d’aparcament regulades per ORA, en tant que la recaptació que han produït aquests aparcaments ha registrat un augment durant el primer semestre de l’any. No obstant això, les xifres de recaptació encara estan enfora de les registrades el 2019, el darrer any prepandèmic.
Així ho han assenyalat fonts de l’empresa pública Sóller 2010, encarregada de la gestió del servei, que han apuntat dos fets clau. Per una banda que la recaptació als parquímetres ha registrat un increment sostingut en comparació al passat anys. I per altra banda, que els diners que genera la gestió de les zones blaves està encara enfora de les xifres que eren les habituals fins que va esclatar la pandèmia.
Des de l’empresa pública han apuntat que, de mitjana, la recaptació registrada durant el primer semestre d’enguany es troba un 24% per davall de les xifres prepandèmiques. El mes de juliol es va situar en aquesta mitjana, però mesos com març o abril (període encara de feble activitat turística) la recaptació de l’ORA es va situar un 63 i un 53% per davall del que va registrar en el mateix període de l’any 2019.
L’empresa municipal té amb l’ORA una de les principals fonts d’ingressos. La caiguda de la recaptació va impactar en el seu balanç anual de 2020, un exercici durant el qual l’empresa va tancar amb unes pèrdues de mig milió d’euros.




