24 d'octubre de 2026

Diari digital de la comarca de Sóller

24 d'octubre de 2026

Alerta taronja per dimecres per un canvi brusc de temps

El Comitè Tècnic Assessor del Pla Meteobal ha activat l’alerta taronja per pluges i tempestes a tot l’arxipèlag.

Les Balears afronten de cara a demà dimecres, 9 de setembre, un canvi brusc de temps amb pluges intenses, tempestes i forts vents. El Comitè Tècnic Assessor del Pla Meteobal ha activat l’alerta taronja (IG-1) per pluges i tempestes a totes les illes.

L’AEMET preveu precipitacions de fins a 40 litres per metre quadrat en una hora, tempestes amb possibilitat de calabruix i bufades de vent de fins a 70 km/h. A la mar, les ones podrien assolir entre dos i quatre metres.

També s’ha activat l’alerta groga per fenòmens costaners a tot l’arxipèlag, per vent a Mallorca i Menorca i per rissaga a Ciutadella, amb una oscil·lació de la mar que podria arribar als 90 centímetres.

L’episodi més intens es preveu durant dimecres, mentre que dijous la situació hauria de començar a normalitzar-se. Les temperatures, però, baixaran de manera notable, amb un descens que podria arribar als 10 graus.

Emergències demana precaució, seguir els canals oficials i aplicar les mesures d’autoprotecció. En cas d’emergència, cal telefonar al 112.