7 de desembre de 2025

Diari digital de la comarca de Sóller

7 de desembre de 2025

Els residents de Deià també podran circular per la Zona de Baixes Emissions de Sóller

Un cartell que indica la Zona de Baixes Emissions.

Els ajuntaments de Sóller i Deià han arribat a un acord mitjançant el qual els conductors deianencs podran circular per l’interior de la Zona de Baixes Emissions de Sóller (ZBE) una vegada aquesta entri en funcionament. L’acord, pactat fa uns dies pels batles de tots dos municipis, Miquel Nadal i Joan Ripoll, és de característiques idèntiques al que ja es va establir entre Sóller i Fornalutx.

Segons ha informat Joan Ripoll, la mesura pretén que “els veïns de Deià puguin circular per dins Sóller” quan s’activi la restricció del trànsit, tenint en compte que “existeixen molts vincles familiars entre els veïns d’ambdós municipis”. Ripoll ha recordat que, si no s’hagués arribat a aquest acord, els residents de Deià no haurien pogut accedir al nucli urbà de Sóller, “quelcom que hauria suposat un perjudici per a moltes persones”.

Segons dades facilitades per la Direcció General de Trànsit (DGT), un total de 16.907 vehicles podran accedir a l’interior de la Zona de Baixes Emissions de Sóller sense risc de ser sancionats. A les 14.994 unitats censades a Sóller, s’hi sumaran els 1.011 de Deià i els 902 de Fornalutx.

A aquest volum de vehicles s’afegiran, a més, tots aquells vehicles que disposin del distintiu 0 emissions, és a dir, qualsevol vehicle 100% elèctric també podrà circular lliurement per la ZBE.