El col.lectiu Albäïna i els grups ecologistes GOB i Amics de la Terra han anunciat avui que posaran en marxa una campanya per evitar que l’Ajuntament de Sóller incorpori en el seu planejament urbanístic l’acord que fa uns mesos varen signar el Govern Balear i el propietari dels terrenys, Mathias Kühn, segons el qual Muleta II deixaria de ser sòl rústic per passar a ser novament una urbanització.
Margalida Ramis, del GOB, considera que l’acord, avalat pel Tribunal Superior de Justícia, no obliga l’Ajuntament a fer res, i pensa que el promotor urbanístic no tendria dret a cap indemnització perquè quan va adquirir els terrenys, l’any 1999, per 1’8 milions d’euros, ja sabia que es tractava d’una urbanització mancada de serveis i amb moltes dificultats per convertir-s’hi.
També des del GOB, Iván Murray, creu que la política posada en marxa pel Govern Balear mitjançant la Llei Company està “caducada” i que “no aconseguirà el que cerca, que és crear llocs de feina de qualitat i duradores”.
Els tres grups recorden el consens que va existir els anys 2003 i 2004 quan el plenari municipal, per unanimitat, va instar el Consell de Mallorca a protegir la zona, i també les mostres de satisfacció que es deixaren sentir quan finalment Muleta es va protegir.
Creuen que actualment es viu “una situació anòmala a Muleta” i assenyalen que “tenim tots els arguments a favor”, però adverteixen que “si perdem, aquesta pot ser la primera urbanització de Mallorca que reviscoli, i darrera d’elles en vendran d’altres”.




