4 de maig de 2026

Diari digital de la comarca de Sóller

4 de maig de 2026

Els escolars fan Passes per en Pau

Tòfol Castanyer s'ha dirigit als escolars que avui dematí s'han apropat fins a la Plaça.
Tòfol Castanyer s'ha dirigit als escolars que avui dematí s'han apropat fins a la Plaça.

L’activitat solidària escolar d’avui dematí ha estat el tret de sortida a l’intens cap de setmana d’activitat que s’espera per demà divendres i dissabte. L’objectiu, aconseguir el finançament necessari per adquirir una cadira adaptada per al jove solleric Pau Jaume.

Demà dematí, a partir de les 7 hores, Tòfol Castanyer iniciarà el seu recorregut de 190 quilòmetres amb el que pretén completar la Doble Ultra Tramuntana Solidària, per tal de donar visibilitat a la malaltia de la Duchenne.

Avui centenars d’escolars s’han apropat fins a la Plaça de la Constitució per mostrar el seu suport a la causa, mitjançant una petita donació. Els joves estudiants han lliurat la silueta d’una sabata de paper que durant tot el cap de setmana decorarà el centre neuràlgic solleric. El propi Tòfol Castanyer els ha rebut davant l’Ajuntament i els ha dirigit unes paraules d’agraïment, tot convidant-los a participar a les activitats que s’han preparat per avui divendres i demà dissabte.

Sant Vicenç de Paül, els Sagrats Cors i Es Fossaret han estat els centres escolars que han participat a l’activitat. Però ells no seran els únics en fer-ho. De fet, tots els centres escolars de la vall s’han compromès a realitzar activitats solidàries a benefici de “Passes per en Pau”. La setmana que ve serà el torn dels alumnes de l’Institut Guillem Colom, d’Es Puig i del col.legi públic Pere Cerdà del Port de Sóller.