1 d'octubre de 2025

Diari digital de la comarca de Sóller

1 d'octubre de 2025

El ressalt del Camp de s’Oca vulnera la normativa

El ressalt d'esquena d'ase ubicat al Camp de s'Oca

Controvèrsia amb el ressalt que ha estat habilitat al pas a nivell del tramvia al carrer del Camp de s’Oca, en tant que denuncien que podria vulnerar els requisits legals que marca la normativa vigent. Asseguren que no està homologat.

Així ho ha assegurat un tècnic en seguretat vial, que ha denunciat que el citat reductor de velocitat no està senyalitzat amb indicadors verticals ni està homologat d’acord amb el que estableix la normativa vigent.

Segons ha explicat, la normativa que regula els reductors obliga senyalitzar els ressalts amb uns indicadors homologats per la Direcció General de Trànsit del tipus P-15a. En el cas de l’Hort de Ses Ties s’incompleix aquest precepte.

A més, ha indicat que la normativa estableix per als ressalts del tipus esquena d’ase (com els que s’han habilitat en aquest punt del Camp de s’Oca) poden tenir una altura màxima de 6 centímetres sobre la rasant del carrer, dimensions que estaria sobrepassant. També incompliria un altre aspecte relacionat amb la vora d’entrada entre la calçada i el ressalt, que com a màxim hauria de ser de cinc mil.límetres d’altura per no afectar negativament als vehicles.

Aquest especialista ha advertit que els reductors de velocitat han de ser legals i homologats i que el situat a l’Hort de Ses Ties ho està incomplint, un fet que, segons ha explicat podria derivar en responsabilitats. Concretament amb la Policia Local, per ser el responsable de la seguretat vial dels carrers de Sóller, i els responsables polítics de l’Ajuntament.

Des de l’Ajuntament, Carlos Darder ha afirmat desconèixer aquests aspectes que regulen els ressalts i ha assegurat que va ser creat a partir de recomanacions formulades pel Ferrocarril de Sóller per incrementar la seguretat en aquest punt de la xarxa viària on s’hi han produït diversos accidents.