13 de gener de 2025

Diari digital de la comarca de Sóller

13 de gener de 2025

Demanen col.laboració ciutadana per identificar l’autor d’un incendi en una casa la nit de Cap d’Any

José Antonio Jorquera, l’afectat per l’incendi, a l’interior de la vivenda calcinada durant la nit de Cap d’Any.

Un incendi voraç va provocar greus danys en un immoble de Sóller durant la nit de Cap d’Any pel qual el seu propietari demana la col·laboració ciutadana per intentar identificar el suposat autor, ja que hi ha indicis clars que va ser intencionat.

El foc es va originar en un immoble situat al número 55 del carrer Poetessa Francisca Alcover de Sóller. La investigació que varen dur a terme les autoritats apunta que l’incendi hauria estat provocat en detectar-se fins a quatre focus diferents en diverses dependències de la casa. L’immoble, a aquella hora, estava buit perquè els seus habitants havien anat a la plaça per celebrar l’entrada al nou any en la festa que s’hi celebrava.

Segons les dades que ha recopilat José Antonio Jorquera, propietari de la casa i afectat per l’incendi que l’ha deixat sense habitatge, l’incendi es va produir passada la 1:30 hores de la matinada del passat 1 de gener. Va ser l’hora en què va abandonar el seu habitatge per dirigir-se a la festa. Pel que sembla, una persona hauria accedit a la casa després de la marxa del seu propietari i hauria encès foc a una caixa amb documents de gran valor que guardava a la planta baixa de la casa, al sofà de la sala d’estar i als llits de dues habitacions situades a la planta superior.

El propietari va tornar a la casa a les 4 de la matinada i es va trobar amb l’incendi i la casa plena de fum, per la qual cosa va cridar als efectius d’emergències. Hi varen acudir dotacions de la Policia Local, la Guàrdia Civil i els Bombers de Mallorca, que varen col·laborar en l’extinció del foc i en ventilar la casa degut a la gran acumulació de fum que hi havia al seu interior. Dos cans que es trobaven a l’interior de l’habitatge varen patir intoxicació per inhalació de fums i varen ser ingressats en una clínica veterinària de Palma per atendre-los d’urgència.