23 de febrer de 2026

Diari digital de la comarca de Sóller

23 de febrer de 2026

Arranca la campanya per convertir 600 places d’ORA en zona verda

A la plaça del Mercat ja s'han traçat les línies verdes

L’Ajuntament ha iniciat avui una important actuació mitjançant la qual totes les places d’ORA del centre de Sóller es convertiran en zona verda on només hi podran estacionar els conductors residents al municipi.

La delimitació de les places per a residents es realitza dins la delimitació de la Zona de Baixes Emissions (ZBE) de Sóller que s’activarà a partir d’aquest divendres a partir de les 23 hores de la nit.

Amb aquesta reconversió, totes les zones d’aparcament que actualment són de pagament en el centre de Sóller passaran a ser gratuïtes per aquells conductors que disposin del corresponent distintiu que els autoritza estacionar a zona verda. La resta de conductors, aquells que no disposin de distintiu o siguin residents dels municipis de Deià, Fornalutx i Escorca, hauran d’estacionar a les zones blaves d’ORA que quedaran als aparcaments de Teixidores i Gran Via.

L’extensió de les zones verdes és la passa prèvia a l’entrada en vigor de la ZBE, una mesura que pretén reduir de forma important el trànsit vehicular a bona part dels casc urbà de Sóller. Amb tot, a partir d’aquest cap de setmana l’Ajuntament preveu que unes 600 places d’ORA hauran passat a ser zona verda, segons ha precisat el regidor de Governació, Carlos Darder.