El Departament de Territori, Mobilitat i Infraestructures del Consell de Mallorca ha aprovat definitivament el projecte d’estabilització del talús situat a la carretera que uneix Sóller amb Fornalutx. El projecte, amb un pressupost de 186.000 euros té com a objectiu garantir la seguretat viària en aquest tram de la carretera, que presenta un pendent lateral amb risc d’inestabilitat.
Els treballs previstos contemplen la consolidació del talús existent, així com la retirada i reposició d’alguns serveis municipals afectats, com ara un tub de reg i elements d’il·luminació.
Les obres han estat redactades pels enginyers Juan M. Rius Gibert i Raül Aguiló González, i han estat supervisades i aprovades pels serveis tècnics del Consell.
L’actuació no comportarà cap expropiació, ja que l’Ajuntament de Fornalutx ha autoritzat l’ocupació temporal en precari de dues parcel·les, amb les condicions pactades. Això ha permès accelerar els tràmits administratius i avançar cap a l’execució de les obres.
Segons l’informe de supervisió, el projecte no està sotmès a cap tipus d’avaluació d’impacte ambiental, ja que no es troba dins dels supòsits que estableix la normativa autonòmica. A més, no s’ha considerat necessària l’exposició pública del projecte, ja que no comporta expropiacions ni afecta de manera substancial el domini



