11 d'octubre de 2025

Diari digital de la comarca de Sóller

11 d'octubre de 2025

Alerta taronja en previsió de pluges per la tempesta “Gabrielle”

El senyal del Terrassa avui era visible per damunt els cims de la Serra

A partir de les 12 hores d’aquesta matinada s’activa l’alerta taronja per pluges i tempestes a la Serra de Tramuntana, com a conseqüència de l’arribada de la tempesta “Gabrielle” que pot deixar registres molt importants de precipitació.

D’acord amb les previsions que fa l’Agència Estatal de Meteorologia es preveu risc important de preipitacions que poden deixar precipitació acumulada de 50 litres per metre quadrat en una hora. També hi ha un risc molt important que les pluges venguin acompanyades de tempesta. L’alerta taronja es desactivarà demà a les 15 hores del capvespre.

Avui dematí s’ha pogut veure el “Senyal den Terrassa”, una configuració dels niguls sobre els cims de la Serra d’Alfàbia i s’Arrom que habitualment sol anunciar precipitacions.

Davant el risc derivat de les pluges i tempestes, el Govern recomana seguir aquests consells bàsics:

Mesures a la llar:

  • Assegurau portes i finestres.
  • Quedau-vos a les zones altes de la casa.
  • Retirau de l’exterior tot el que pugui ser arrossegat per l’aigua.
  • Traslladau medicaments, documents i elements de valor, així com menjar i aigua potable a llocs alts de la casa. També els productes perillosos.
  • Evitau soterranis i garatges.
  • Si l’aigua ja ha entrat dins ca vostra, desconnectau l’interruptor general de l’electricitat.

Mesures a l’exterior:

  • Al camp, allunyau-vos dels torrents i zones inundables.
  • En zona urbana, cercau refugi en un edifici.
  • No camineu per zones amb aigua en moviment. Com més velocitat de l’aigua, més perill.

Mesures a la carretera :

  • Evitau desplaçaments en cotxe si no és absolutament necessari.
  • Si heu de circular, moderau la velocitat i incrementau la distància de seguretat i feis-ho per autopistes, autovies i carreteres principals.
  • En cas de baixa visibilitat, deteniu el vehicle i senyalitzau-ne la posició.
  • No entreu a zones inundables ni encara que sembli que hi ha poca aigua. Amb poca altura d’aigua els cotxes suren i són arrossegats fàcilment.
  • Si el cotxe comença a surar i és arrossegat, heu de sortir de forma immediata. Si no es pot per la porta, utilitzau la finestra.
  • Abandonau el vehicle i partiu a zones més altes en cas que el cotxe es quedi immobilitzat per l’aigua o el nivell d’aigua ja arribi a l’eix.
  • Portau el mòbil carregat i suficient combustible en el vehicle.
  • No estacioneu als ponts, voreres o desembocadures.

La Direcció General d’Emergències i Interior recorda que en cas de patir una emergència, s’ha de cridar a l’112.