1 d'octubre de 2026

Diari digital de la comarca de Sóller

1 d'octubre de 2026

Podemos reclama desbloquejar la reforma de la carretera del desviament

Una vista del desviament saturat de vehicles

Podemos Sóller reclama a l’Ajuntament i al Consell de Mallorca que desencallin el projecte de reforma de la carretera del desviament (Ma-11) i fixin un calendari públic per executar el vial cívic i el carril bici.

La formació considera que, després de tres anys amb les institucions governades pel mateix color polític, el projecte continua bloquejat per les discrepàncies entre les demandes municipals i la proposta del Consell. «El desviament no pot esperar una altra legislatura», assenyala Podemos, que reclama reprendre les negociacions i acordar definitivament l’actuació.

La formació també demana millorar l’estat actual de la carretera, especialment les voravies, i denuncia que alguns veïnats han arribat a retirar els residus acumulats. «Si el desviament és prou important per justificar una reforma multimilionària, també ho és per mantenir-lo net, segur i digne mentre aquesta reforma no arriba», afirma.

Podemos proposa, a més, avaluar amb dades els efectes de la nova ordenació circulatòria vinculada a la Zona de Baixes Emissions i comparar els fluxos de trànsit abans i després dels canvis. «Si les dades demostren que qualque aspecte no funciona, s’ha de rectificar», defensa.

Finalment, la formació morada reclama completar el model de mobilitat amb més transport públic, reserva de places per a residents, la recuperació del microbús elèctric Port-Sóller-Biniaraix, una xarxa segura per a bicicletes i vianants i mesures per reduir la dependència del vehicle privat.