23 de setembre de 2026

Diari digital de la comarca de Sóller

23 de setembre de 2026

Educació renova el concert per mantenir la gratuïtat a cinc escoletes de Sóller

Dos infants a una escoleta de Sóller

La Conselleria d’Educació i Universitats ha donat via lliure a la renovació amb cinc centres de Sóller dels concerts educatius del primer cicle que permeten mantenir la gratuïtat del primer cicle d’educació infantil (0-3 anys) per al curs acadèmic 2026-2027.

Els centres beneficiats són els col.legis concertats Sagrats Cors i Sant Vicenç de Paül, així com les escoletes Pa amb Oli, Lluna i Mondaura. Segons estableix la resolució de la conselleria, el Convent mantendrà tres grups concertats, mentre que La Caritat altres dos. L’escoleta Pa amb Oli, disposarà, per la seva banda, d’una unitat concertada per a infants d’entre 1 i 3 anys, segons ha determinat Educació. Mondaura en disposa de tres i Lluna altres quatre.

La resolució, aprovada per Educació, fixa aquestes unitats d’acord amb la configuració més eficient realitzada a partir de les dades d’escolarització del passat curs. També estableix que es podrà ajustar, si escau, el nombre d’unitats concertades amb les distintes guarderies i centres escolars que mantenen els concerts educatius.

Aquesta mesura s’emmarca dins la política de la Conselleria d’Educació i Universitats d’estendre la gratuïtat de l’etapa 0-3 anys a tot Balears, amb l’objectiu de facilitar la conciliació familiar i laboral i de garantir l’accés a l’escolarització primerenca independentment de la renda de les famílies. Els centres afectats hauran de formalitzar la renovació dels concerts durant les properes setmanes, un tràmit que no comporta canvis en el funcionament habitual de les escoletes ni en l’atenció a l’alumnat ja matriculat.