16 de setembre de 2026

Diari digital de la comarca de Sóller

16 de setembre de 2026

Apareixen taques d’aigua marró davant les costes del Port de Sóller

L'aigua marronosa a la superfície de la mar a la bocana del Port

Diverses taques d’aigua de color marronós han estat detectades aquests dies a la mar, just davant la bocana del Port de Sóller, en el punt on desemboca l’emissari submarí que aboca l’aigua tractada procedent de la depuradora de Son Puça. La troballa ha estat feta per usuaris nàutics, que han captat imatges de la superfície marina amb un color i una tonalitat que s’aparten clarament de la transparència habitual d’aquestes aigües.

Segons el testimoni d’aquests navegants, la coloració observada ahir feia sospitar que el líquid abocat pel tub submarí podria presentar indicis de contaminació d’origen fecal, més enllà d’un simple procés normal de decantació o de terbolesa puntual. Les fotografies i vídeos difosos mostren com la taca es forma i s’estén a la superfície de l’aigua, en un punt de pas habitual per a embarcacions que entren i surten del Port.

L’emissari en qüestió és la infraestructura per la qual es retorna al mar l’aigua ja tractada a l’estació depuradora de Son Puça, una vegada finalitzat el procés de depuració. En condicions normals, aquest abocament no hauria de generar canvis visibles de color a la superfície ni indicis de matèria orgànica sense tractar. La presència d’aquestes taques, però, ha encès les alarmes entre el col·lectiu de navegants, que denuncien el suposat abocament d’aigües fecals a la mar.

Per ara, no hi ha una confirmació oficial que certifiqui que es tracti efectivament d’un episodi de contaminació fecal, i la valoració feta pels usuaris nàutics té caràcter d’observació directa i no d’anàlisi tècnica. No és la primera vegada que es produeixen incidències d’aquest tipus en aigües del Port de Sóller.