21 de maig de 2026

Diari digital de la comarca de Sóller

21 de maig de 2026

Sóller tendrà extensió de l’Escola Oficial d’Idiomes a partir del proper curs

L'institut serà la seu de l'extensió de l'EOI de Sóller

L’Escola Oficial d’Idiomes (EOI) de Palma habilitarà una extensió a Sóller a partir del proper curs escolar, el que facilitarà que els sollerics puguin estudiar idiomes sense necessitat de desplaçar-se fora del municipi. L’extensió s’habilitarà a les aules de l’institut Guillem Colom Casasnovas en horari de capvespre.

La regidora d’Educació, Andrea Pomar, ha assegurat que el desembarc de l’EOI a Sóller donarà resposta a una “reivindicació històrica” i acabarà amb un buit educatiu que es venia arrossegant des de fa anys. La Conselleria d’Educació ha donat el vistiplau a la creació d’aquest centre adscrit a Palma que començarà a donar les primeres passes oferint ensenyament reglat de llengua anglesa, tot i que Pomar no descarta que en el futur es pugui ampliar l’oferta educativa del centre.

Segons ha explicat, properament es coneixerà els dies i les hores en què s’impartiran classes i també el termini d’inscripció per poder formalitzar la matrícula al centre. Les classes arrancaran a partir d’octubre.

Amb la creació d’aquesta extensió es cobreix un buit educatiu a Sóller. Fins ara l’Escola d’Adults oferia cursos d’idiomes de nivell bàsic, que requerien seguir estudiant a centres de Palma per culminar la formació. Ara, segons ha explicat la responsable d’Educació, aquests cursos es podran seguir a Sóller.

Andrea Pomar ha explicat que la creació de l’extensió de l’EOI a Sóller “era una reivindicació històrica” i que en una reunió que va mantenir fa pocs mesos amb el conseller Antoni Vera “li vàrem tornar a transmetre aquesta necessitat que ara finalment veurà la llum”.