A partir d’avui ja no és necessari acudir a les oficines de l’Ajuntament per obtenir el certificat de residència, el document imprescindible que necessiten els ciutadans per poder viatjar amb barco o avió acollint-se al descompte de resident.
Des d’avui torna estar operativa la pàgina web que permet fer el tràmit per a l’obtenció telemàtica d’aquest document després d’haver-se realitzat diversos canvis en el procediment informàtic que permet l’obtenció del certificat.
Per poder-lo obtenir, els usuaris poden accedir al web municipal o a la seu electrònica per realitzar el tràmit. S’ha de tenir en compte que ho podran fer tots aquells que disposin del DNI electrònic o el certificat digital per poder-se identificar de forma fefaent. L’obtenció del certificat telemàtic és completament gratuït, mentre que obtenir-lo a l’Ajuntament seguirà costant un euro. Els qui no disposin ni de certificat ni DNI digital hauran de continuar acudint a l’Ajuntament per obtenir el certificat per viatjar.
Des de l’Ajuntament, han posat en valor “els esforços que han realitzat els serveis informàtics municipals i els d’Estadística” per tal de poder recuperar el certificat de residència telemàtic.



