L’anunciada pujada de la tarifa de fems prevista per al proper any i que en principi afectava als habitatges dedicats als ETV i, també, als hotels, ha quedat en via morta. La comissió informativa d’Hisenda s’ha reunit avui dematí i ha retirat de l’ordre del dia aquest controvertit punt que havia suscitat una forta contestació en el sector de lloguer turístic vacacional.
A hores d’ara la proposta no serà debatuda en el plenari programat per al proper dilluns, sessió en la que s’havia d’abordar la modificació de l’ordenança fiscal que regula el servei de recollida de fems del terme municipal.
No obstant això, el que sí que haurà de donar solució l’Ajuntament és al dèficit que presenta el servei de fems, que, d’acord amb els estudis econòmics, apuja a 151.000 euros en el present exercici. La normativa vigent obliga que aquest servei no generi dèficit i obliga repercutir en el rebut que paga el contribuent el cost íntegre del servei.
Per la seva banda, des de Més per Sóller, han expressat el seu estupor pel bloqueig a la pujada de fems. Laura Celià, portaveu d’aquesta formació política, ha expressat que el seu partit hagués donat suport a incrementar la taxa de residus als habitatges que es dediquen al lloguer turístic.



