7 de desembre de 2025

Diari digital de la comarca de Sóller

7 de desembre de 2025

Escorcollat un domicili a Sóller en la macrooperació contra una xarxa de narcotràfic internacional

Un agent de la Guàrdia Civil a l'avinguda del Born

La macrooperació policial que ha permès desarticular una de les majors xarxes de narcotràfic i blanqueig de capitals de les Balears també ha arribat a Sóller. Agents de la Policia Nacional i de la Guàrdia Civil varen efectuar dilluns un registre al municipi, en el marc de la fase d’explotació de la investigació coneguda com a ENROQUE BAL, MANSO i PRIMO.

L’operació s’ha saldat amb 15 persones detingudes, entre elles el presumpte líder de la banda, Stefan Milojevic, així com un inspector de la Policia Nacional i un advocat. Els escorcolls, realitzats en diversos punts de Mallorca -entre ells Palma, Marratxí, Binissalem, Inca, Pollença, Llucmajor, Sencelles i Sóller-, han permès intervenir 1,4 milions d’euros en efectiu, més d’onze quilos de cocaïna, un centenar de plantes de marihuana, armes de foc, vehicles d’alta gamma i obres d’art.

Segons la investigació, la xarxa introduïa cocaïna i haixix des del nord d’Àfrica mitjançant llanxes neumàtiques d’alta potència. El transbord es feia en alta mar i la droga s’emmagatzemava a Eivissa abans de distribuir-la a la resta de les illes, la península i diversos països europeus. La causa està instruïda pel Jutjat d’Instrucció número 7 de Palma, que ja ha decretat presó provisional per a una desena dels detinguts.

Almenys deu dels arrestats ja han passat a disposició del titular del Jutjat d’Instrucció número 7 de Palma i han ingressat a la presó de forma provisional com a suposats autors de delictes de blanqueig de capitals, contra la salut pública, pertinença a grup criminal, tinença il·lícita d’armes i suborn.
Tots ells estan acusats de formar part d’?’una organització criminal mallorquina connectada amb altres de caràcter transnacional i dedicada a la introducció de substàncies estupefaents a Espanya i el blanqueig de capitals.

El setembre passat els investigadors van intervenir un carregament de 200 quilos d’haixix procedent d’Eivissa que suposadament havia de ser rebut pels membres de la banda a Palma. A més, els sospitosos estarien relacionats amb la confiscació de diverses tones d’haixix.

El 9 de juliol passat, a més, es varen intervenir al port de València 675 quilos de cocaïna que prèviament havia estat recollida a la Mediterrània i traslladada a la major de les Pitiüses, on va ser emmagatzemada uns dies abans de posar rumb a la península ia altres països europeus.