El Consell de Mallorca ha presentat avui un pla de millora dels accesso a Palma que preveu realitzar una inversió de 164 milions d’euros en obres d’infraestructura viària per millorar l’accés a la capital. Entre les actuacions que es duran a terme amb el citat pla hi figura la reestructuració de la rotonda de la carretera de Sóller i el camí del Reis, a l’altura del polígon de Son Castelló, on la institució insular hi invertirà tres milions d’euros.
El president del Consell, Llorenç Galmés, ha presentat el pla d’inversions que executarà al llarg d’aquesta legislatura en la millora dels accessos viaris a Palma, que suposarà la realització de tretze grans actuacions que, a part de no consumir territori, milloraran la mobilitat i reduïran els embussos.
Entre les obres que s’executaran dins el 2025 hi figura la construcció d’una nova rotonda al punt on es troba la carretera Ma-11 amb el camí dels Reis. Es tracta d’un punt negre de la xarxa viària on s’hi produeixen importants retencions. També genera una problemàtica als conductors procedents de Sóller, que es troben tres carrils d’accés a una rodona que només en té dos.
Mesos enrere, el departament de Carreteres del Consell va encarregar un estudi tècnic per avaluar la millora de la intersecció que ara ha estat inclosa en el pla d’inversions per a la millora de la infraestructura viària d’accés a Palma.