2 de juny de 2026

Diari digital de la comarca de Sóller

2 de juny de 2026

Fornalutx celebra una jornada de portes obertes per mostrar Can Xoroi

El batle de Fornalutx, Xisco Marroig, atenent als visitants.
El batle de Fornalutx, Xisco Marroig, atenent als visitants.

L’Ajuntament de Fornalutx ha obert avui les portes del seu nou ajuntament a la població perquè pogués conèixer les noves instal·lacions. Entre les 12 i les 14 hores, els residents que ho han desitjat han tengut l’oportunitat de visitar les instal·lacions de Can Xoroi recentment renovades, que s’han convertit en seu municipal. 

A més de la visita guiada a les noves instal·lacions, els assistents han tengut l’oportunitat de gaudir d’un petit refrigeri que es s’ha servit al pati de Can Xoroi.

A Can Xoroi s’hi ha duit a terme al llarg dels darrers anys una restauració molt ambiciosa, però a la vegada austera. S’ha respectat l’antiga configuració de l’edifici i s’han conservat les finestres de fusta i les rajoles hidràuliques, de manera que l’edifici continua tenint la pàtina d’un immoble antic i rural. Les parets són blanques i estan ocupades per alguns, però no molts, dels quatres que penjaven a les parets de l’antic ajuntament.

L’antic edifici municipal havia quedat petit per a les actuals necessitats i, a més, té insalvables barreres arquitectòniques.