El carrer de Poetessa Francisca Alcover i el carreró den Figa disposaran aquests dies de passos elevats de vianants amb la finalitat de forçar els automobilistes a reduir la velocitat. La mesura adoptada es durà a terme de forma imminent, segons ha informat el regidor d’Infraestructures, Andreu Castanyer (Més).
Segons la planificació que ha fet l’Ajuntament, el carreró den Figa disposarà d’un reductor de velocitat, mentre que a Francisca Alcover en seran dos. S’adequaran amb quitrà i senyalitzats amb pintura blanca, seguint el model del carrer d’Isabel II on ja existeixen aquests elements que serveixen per obligar els conductors a minvar la velocitat dels vehicles.
Andreu Castanyer ha explicat que els elements es col.loquen “per seguretat”, però també “per donar resposta a la demanda dels veïnats d’aquests carrers”. Els residents de l’Horta havien reclamat la seva col.locació en algunes de les reunions de barriada que el municipi convoca periòdicament al llarg de l’any. Fins ara les peticions no havien estat ateses, fet pel qual alguns veïnats de l’Horta ho varen recriminar als regidors del govern municipal durant la darrera reunió veïnal.
Per contra, el carrer de Cetre no disposarà d’aquest tipus d’element dissuassori. Andreu Castanyer ho ha justificat assenyalant que en aquest carrer l’asfalt del carrer ja es troba per damunt del nivell de l’acera. Per això, una de les solucions que estudia l’Ajuntament consisteix en instal.lar reductors de velocitat convencionals, tot i que encara no ha pres cap decisió.




