27 d'abril de 2026

Diari digital de la comarca de Sóller

27 d'abril de 2026

La mesa de mobilitat aprova girar el trànsit als principals carrers de Sóller

El carrer Isabel II canviarà el seu sentit.
El carrer Isabel II canviarà el seu sentit.

Enèssima reforma circulatòria que s’aplica als carrers de Sóller. I també amb la finalitat de donar major agilitat a la circulació vehicular pels principals carrers de la ciutat. La mesa de mobilitat de l’Ajuntament va aprovar, dimecres, aplicar un seguit de canvis amb els quals el municipi trastoca notablement el sentit de diversos carrers i, en essència, tomba la reforma circulatòria que es va aplicar durant l’anterior legislatura.

El primer dels canvis s’efectuarà en els pròxims dies, tan aviat com es col.loqui la senyalització. Afectarà el carrer de Sa Lluna que s’obrirà al trànsit durant les nits (entre les 21 i les 9 hores del dia següent). Això sí, el carrer passarà a tenir sentit cap a la Plaça de la Constitució, al contrari d’ara.

La resta de canvis programats s’aplicaran dins els primers dies del mes de gener. Almenys aquesta és la voluntat de l’Ajuntament, tal i com ha assenyalat el regidor de Governació, Gabriel Darder (PP), que ha afirmat que “volem acabar amb les volteres que s’han de donar ara per entrar i sortir de Sóller”.

Per acabar amb les “volteres” que diu Darder, el carrer d’Isabel II passarà a ser “l’entrada natural” cap al centre de la ciutat, mentre que Bauzà, Rectoria i Gran Via passaran a ser la sortida més directa cap a la carretera del desviament. També es faran canvis menors com al carrer de la Victòria i a l’avinguda d’Astúries, o donar doble sentit al carreró den Figa.

“Esperar a la benzinera”

Gabriel Darder ha explicat que la reforma vol facilitar l’entrada i sortida de vehicles “i acabar amb la situació que ningú no sap per on ha d’anar, especialment la gent que no és de Sóller”.

Com a paradigma de la situació del trànsit rodat actual, el regidor ha afirmat que “ara, quan ve algú de fora, els sollerics els hem d’anar a esperar a la benzinera perquè es perden per dins Sóller, altres no s’atreveixen a entrar”, un fet que els canvis que s’aplicaran a partir del gener de 2014 pretenen posar-hi remei.