Una pàgina web catalana ha posat a la venda dos àngels del segle XVII que durant la dècada dels anys setanta varen romandre exposats a l’interior de la nau principal de la Parròquia de la Nativitat de Nostra Senyora de Fornalutx.
La pàgina web (www.arcesubastas.com) ofereix l’escultura a mode de subhasta, a un preu de sortida de 23.000 euros. Fins ara, els àngels no han trobat comprador en cap de les subhastes realitzades.
Els àngels són de fusta tallada policromada dorada d’or i tenen una alçada de dos metres. Els fornalutxencs de més edat encara recorden la figura exposada dins el temple, tot i que també han explicat que durant la dècada dels anys setanta va ser retirada i col.locada dins el magatzem del pis superior.
Intermediari
La pàgina web que subhasta els àngels és propietat de l’empresa “Arce Subastas de Arte y Antigüedades”, situada al carrer Santaló de Barcelona. Segons la informació facilitada, aquesta es dedica a fer d’intermediari entre els venedors i els futurs compradors, i en cap dels casos és la propietat dels béns exposats.
Curiosament, els àngels de la Parròquia de Fornalutx són un dels elements més cars que aquesta empresa ofereix als seus clients.
Diferents fonts consultades de Fornalutx desconeixen com aquests àngels sortiren de la Parròquia.
Segons ha pogut saber Veu de Sóller, un fornalutxenc que ha tengut accés a la informació de la subhasta, té previst iniciar una campanya de recollida de signatures per demanar al Bisbat de Mallorca que s’interessi per aquestes figures. El seu objectiu és esbrinar la titularitat de les mateixes i com sortiren del temple.
A més, segons s’ha explicat el Bisbat de Mallorca estudiarà si la venda d’aquestes figures és legal o s’ha vulnerat alguna llei de protecció del patrimoni.




