L’Agència Estatal de Meteorologia (AEMET) preveu per avui el “típic temporal de tardor”, caracteritzat per precipitacions intenses i persistents a l’àrea mediterrània, que podrien estendre’s fins a diumenge que ve per la Península.
“Aquest temporal de tardor a l’àrea mediterrània destaca per aires freds en les capes altes i per vents d’aixequi en les capes baixes. És la combinació perfecta perquè es formin núvols o sistemes convectivos i amb tempestes, causants directes d’aquestes pluges intenses i persistents”, va declarar a Europa Press el portaveu de la AMET, Àngel Rivera.
Concretament, segons la AEMET, es produiran ruixats moderats en les comunitats de València i Múrcia, que podrien ser forts o molt forts i acompanyats de tempestes. A Balears, extrem oriental d’Andalusia i Melilla, xàfecs febles o moderats, que poden ser localment forts i amb tempestes.
A l’àrea cantàbrica, alt Ebre, Pirineus i est de Catalunya es produiran xàfecs febles o moderats, que podrien afectar de manera més feble i dispersa com més a l’oest a la resta de la Península, podent quedar fins i tot els cels poc ennuvolats al sud de Galícia, a Extremadura i a Andalusia occidental. A les illes occidentals de les Canàries, precipitacions febles, localment moderades, i febles en les orientals.
Les temperatures nocturnes experimentaran un lleuger a moderat descens en el nord-oest peninsular i ascendiran lleugerament en el terç oriental, mentre que les diürnes baixaran notablement en el quadrant nord-est peninsular, i lleugera o moderadament a la resta de la Península i a Balears. A les Canàries, es mantindran sense canvis significatius.




