8 de novembre de 2025

Diari digital de la comarca de Sóller

8 de novembre de 2025

Revolució al Port per elegir una cara per promocionar el seu comerç

La xarxa social Facebook anava revolucionada fa uns dies pel Port de Sóller. I és que el perfil de la botiga Modamanía, de Taty Ferrer, allotjava les fotografies d’una quarentena de candidates a convertir-se en la Imatge Modamanía Sóller 2012.


Els usuaris de Facebook, gràcies als més de 10.000 vots emesos, han estat els encarregats d’elegir de forma popular les cinc cares que competiran davant un jurat especialitzat i en el marc d’una gala que tendrà lloc el proper mes d’abril al Port de Sóller  per convertir-se en la protagonista d’una campanya que pretén traspassar les fronteres de la Vall i anar molt més lluny.



De fet, el ressò que ha tengut el concurs fins ara ha sorprès les organitzadores. Les votacions varen tenir lloc entre el 13 i el 27 de febrer, “però el nombre d’inscripcions no parava de créixer i vàrem haver de deixar defora més de cinquanta al.lotes que hi volien prendre part”, comenta Taty Ferrer, directora i organitzadora de l’esdeveniment.


De les cinc finalistes, tres són solleriques. Alexandra Palou, amb 956 vots al Facebook en el moment de tancar-se les votacions, és la que ha assolit un resultat més alt, seguit per Linette Marzo amb 911, Antònia Rosselló amb 808, Marta Quirós amb 501 i Marlene Taico amb 376.


Ferrer es mostra entusiasmada amb un concurs que, segons explica, “vol crear il.lusió en el jovent, fomentar la seva autoestima, incentivar valors com el treball i l’esforç… i, si és possible, canviar la vida d’alguna d’aquestes al.lotes obrint-li portes per poder-se dedicar a allò que desitgen”. Ferrer explica que “no estam davant un concurs de bellesa, sinó que l’objectiu és diferent, i aquí es valorarà l’actitud, la postura, el comportament i molts altres factors que no tenen res a veure amb els canons més tradicionals de la bellesa”.


L’organització prepara el que serà la gran final en la que hi prendran part les cinc finalistes. El jurat estarà format per persones relacionades amb el món de la publicitat, la moda i la cultura, i pretén convertir-se en un esdeveniment anual en el que hi participi tot el Port de Sóller i que tengui un elevat ressò mediàtic.


“Volem posar el Port de moda”, diu Taty Ferrer, qui assegura que està intentant implicar diversos sectors del Port en la preparació d’aquest esdeveniment.


Per al concurs Imatge Modamanía Sóller 2012, la botiga compta amb la col.laboració de Naf Naf París, la revista In-Mediatika Magazine, el centre d’estètica Maricel i la perruqueria Bea. Però la intenció és d’aconseguir la dinamització de tot el Port de Sóller mitjançant l’atracció de nou públic que fins ara potser no coneixia aquesta destinació. Per això proposa crear una imatge d’unitat i una nova estratègia de màrqueting.


La guanyadora del concurs, a banda de convertir-se en la imatge dels establiments comercials promotors, serà portada de la revista In-Mediatika, i serà obsequiada amb productes de moda, perruqueria i maquillatge, a més de comptar amb un vídeo promocional i un book.


Fins ara, les participants i les seves amistats s’han mogut per intentar, durant quinze dies, arreplegar el major nombre de vots per internet. A partir d’ara el camí és diferent, i comença un procés d’aprenentatge per poder-se posar davant un jurat especialitzat i fer un bon paper.