Per a la gent que no ho sàpiga el regidor d’urbanisme de l’Ajuntament de Sóller, per fer content a cert veïnat, va convèncer tot l’Ajuntament de portar endavant una ordenança per protegir jardins que estan a les rodalies de la plaça de la vila. I on és la trampa? On és la cosa de la qual em queixo? Doncs que han inclòs un corral com si fos un jardí. El corral és el de Can Torrens, allà on en Godo hi tenia el seu quiosc, vos pareix que allò és un jardí??? Jo estic convençut que no tot l’Ajuntament és corrupte, i que no tot l’Ajuntament ha anat amb mala fe, penso que molts regidors varen veure amb bons ulls aquesta ordenança perquè no sabien el que s’amagava en realitat. M’explico, si a algú li diuen que faran una ordenança per protegir jardins i zones verdes està clar que en principi li agradarà la idea, es una cosa que queda bé, que tothom s’hi suma amb facilitat.
El que va fer Don Francisco és incloure el nostre corral dins aquestes zones a protegir, tot això per fer content a cert veïnat. Bé, per ventura ell també va quedar ben “content”… No sé si m’estic explicant bé, el cas és que aquest veïnat no volia que nosaltres construíssim res en aquest corral, i Don Francisco va saber que volíem fer tendes, i va córrer tot el que va poder, se va treure aquesta ordenança de la màniga, va donar un termini de reclamacions mínim, i va aconseguir que s’aprovàs en el ple de l’Ajuntament. Ja vaig dir fa dues setmanes que molts regidors ens varen dir que teníem raó, i que mirarien de fer-hi qualque cosa, però al final varen aprovar l’ordenança per unanimitat! I a la sortida m’instaven a recórrer, quan acabaven d’aprovar-ho amb els seus propis vots, és impressionant la incoherència de tot plegat.
Molta gent pot pensar que com és possible que se vagi a fotre, a perjudicar d’aquesta manera tan clara a una família, però senyores i senyors, saben vostès quan tot encaixa, quan tu analitzes una cosa des de tots els angles possibles i pareix un puzzle perfectament dissenyat, sense cap peça sobrant. Vaig assistir al ple amb la meva al.lota, i només hi havia una persona (com a públic me referesc), jo no el vaig conèixer en primera instància, i vaig xerrar amb ell, qui era? Doncs el veïnat en qüestió, el qual em va dir que era la primera vegada que assistia a un ple… deu ser que li interessava el tema, no? El primer ple que assistia, i era aquell on s’aconseguia que el seu veïnat es quedàs sense poder construir. Després també s’ha de saber que aquest veïnat fa anys li va dir al meu pare “aquest corral hauria de ser meu” referint-se al corral de Can Torrens, l’altre dia m’ho va explicar mon pare i tot me va encaixar encara més, aquest home té un gran jardí al costat del nostre corral, i li agradaria que tot fos seu, i com que no ho pot tenir, ha tengut al menys la il.lusió que no li construeixin res al costat, ves a saber, per ventura aconsegueix que el regidor d’urbanisme ens faci fer una cessió voluntària a n’aquest veïnat del nostre corral, així com ha anat tot ja me crec qualsevol cosa d’aquest Ajuntament! Més coses? Algú s’ha aturat a pensar per què protegeixen només els jardins que estan al voltant de la Plaça? Els del carrer de la Gran Via, o del carrer Nou ja no entren en aquesta ordenança, és que ni dissimular que sap aquest regidor d’urbanisme. També trob bastant significatiu el fet de que totes les zones que es protegeixen en aquesta ordenança són jardins, totes menys el corral de Can Torrens, la nostra propietat és la única que sense ser un jardí passa de ser sol urbà a sol protegit… es que canta bastant. Jo no se si hi ha hagut gent “untada” o no, i no vull assegurar res que no se, però el que crec que és evident és que aquí s’ha comès una injustícia cap a la nostra família.



