Diari digital de la comarca de Sóller
Dijous, 25 d'abril de 2024   |   14:15
 
Enquesta  
Veus bé que els forans paguin 2 euros per tenir la polsera de públic?


Haurien de pagar més
No, tots hem de ser iguals
 
Fa cinc anys que es va acabar el peatge.
08/01/2023 | 09:01
Cinc anys amb el túnel gratuït
SaVeu

Han transcorregut cinc anys des que la barrera del peatge del túnel de Sóller s’aixecàs per darrera vegada. Va ser un 29 de desembre de 2017 quan es va deixar de cobrar de forma efectiva el peatge, només unes hores abans que les autoritats procedissin a la supressió oficial del que representava l’única carretera de pagament que hi havia a les Illes Balears aleshores.

Però lluny de posar-se punt i final a una història que va arrancar el 1989 amb l’adjudicació del projecte i el 1997 quan es va inaugurar la galeria subterrània, el final del peatge no ha suposat el punt i final al procés de rescat. A hores d’ara, la supressió de les barreres és un cas que no està tancat i que roman al Tribunal Suprem a l’espera de la darrera sentència que fixarà definitivament el cost del rescat del túnel de Sóller.

El Consell de Mallorca va abonar 16’3 milions d’euros per rescatar la concessió, una xifra que pràcticament ve a representar la meitat dels 31 milions d’euros que segueix reclamant l’antiga concessionària, Globalvía. Aquesta empresa té al seu favor dues sentències, la darrera d’elles dictada el 15 de febrer de 2021 pel Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears, que va desestimar el recurs d’apel.lació presentat contra la sentència anterior, que va declarar nul el rescat de la concessió i postulant-se, per tant, a favor dels interessos de l’empresa concessionària. El litigi va fer una passa mes el març de l’any passat quan el Tribunal Suprem va admetre a tràmit el recurs de cassació que va interposar el Consell de Mallorca contra la sentència del 2021. A hores d’ara, el procés segueix viu a l’espera de la sentència que posarà punt i final a un fet que va tenir el seu inici ara fa cinc anys.

A nivell de carrer, els darrers cinc anys han servit “perquè més gent hagi vengut a conèixer Sóller”, afirma el batle Carles Simarro (PP), que, acte seguit, segueix advertint que “el rescat de la concessió suposarà la foto més cara de la història quan finalment es dicti sentència”. El batle ha recordat que l’any 2022 “hagués acabat el contracte de concessió, el que hagués suposat un cost zero per a les arques públiques”. L’alt tribunal tendrà la darrera paraula.



Anterior Tanca Següent Compartiu-ho a