Diari digital de la comarca de Sóller
Dilluns, 18 de gener de 2021   |   02:09
 
Enquesta  
S’ha de fer l’edifici d’aparcaments del camí del Cingle, al Port?


No
 
Entrevista
27/11/2020 | 13:32
Pere Pons:
“Veig els comerciants optimistes i a la vegada agraïts”
Joan Vicens

Graduat en Periodisme i Comunicació Audiovisual. En Pere Pons Pizà, de 28 anys d’edat, és l’autor de “Gràcies” un audiovisual que els comerciants de Sóller i la regidoria de Promoció Econòmica han impulsat per agrair als sollerics que durant aquest complicat any 2020 hagin acudit a ells a l’hora de fer les seves compres.

Pregunta.- Avui s’estrena “Gràcies”. Quin és el missatge que es vol fer arribar amb aquest audiovisual?
Resposta.- Va ser una idea dels petits comerciants juntament amb la regidoria de Promoció Econòmica. Volíem fer un vídeo en el que les empreses agraeixen a la gent del poble la bona resposta que hi ha hagut després del confinament. Els comerciants sortien d’un moment en el que no hi havia moltes esperances, però s’han trobat amb què els sollerics han acudit als comerços locals. I, aquest contrast entre incertesa i agraïment, és el missatge que transmet el vídeo, a més d’incentivar el comerç local de cara a la campanya de Nadal.

P.- Què veurà l’espectador en aquestes imatges?
R.- Veurà uns comerciants agraïts, amb esperança, contents... Els veuran optimistes de cara al futur, sobretot després de la incertesa que va provocar la desescalada després del confinament. No ha estat un any per tirar coets. Per ningú. Però gràcies als sollerics han pogut tirar endavant, i això és el que veurà l’espectador.

P.- Quin tipus de comerços han participat en aquest projecte?
R.- Hi han participat tots els comerços que ho han volgut. Tendes de roba, comestibles, tendes de joguines, de teles, pinsos, productes d’herbolari, perfumeries, cafeteries, estètiques... Tothom que té un negoci petit dins el poble i hi ha volgut participar ha tingut la possibilitat de sortir al vídeo. Nosaltres no vàrem posar cap classe de filtre a ningú.

P.- On es podrà veure el resultat d’aquest treball?
R.- L’emetrem avui capvespre a través de Facebook i d’Instagram. Jo el publicaré al meu canal personal i els comerciants a les seves respectives xarxes socials. La idea és aconseguir la màxima difusió possible. Per això és un vídeo enfocat a les xarxes socials i l’emetrem a elles, concretament a Facebook i Instagram.

P.- Com ha estat el procés d’enregistrament?
R.- Ha estat intens perquè hi han participat 40 comerços. Vàrem decidir enregistrar les imatges primer en diumenge i després en dissabte perquè el contrast del carrer buit i després més concorregut fos més visual. Tot es va enregistrar en un dematí i hi havia molt poc marge perquè volíem aprofitar la mateixa llum en la majoria de les tomes. Va anar molt bé, la majoria de comerciants ja s’havia après el guió i això va agilitzar el rodatge.

P.- Ha trobat predisposició entre els comerciants a l’hora de participar-hi?
R.- Sí. Tots estaven predisposats a fer qualsevol cosa que els proposàrem. Algun estava un poc nerviós, però en un màxim de tres tomes ja ho teníem fet.

P.- Són optimistes els comerciants de cara al seu futur més immediat?
R.- Jo crec que sí. Jo els veig optimistes. Però estan com tothom, amb els peus a terra. Però en general els veig optimistes amb la gent del poble i, a la vegada, agraïts. De fet, sinó no haurien volgut promoure aquest vídeo.

P.- “Pere Pons Comunicació i Audiovisuals”, a què es dedica la seva productora?
R.- No només és una productora. Faig vídeos corporatius. Però també és una empresa de comunicació. Duc a terme la gestió de xarxes socials per a empreses, on no només faig publicacions, sinó que cream contingut audiovisual, ajudam a definir el target per a una empresa concreta, les assessoram en funció de les seves necessitats online i del seu públic objectiu, en general ajudam a crear unes xarxes socials sòlides que potenciïn la marca i els seus valors.

P.- En quins treballs ha participat fins a hores d’ara?
R.- Entre altres, vaig fer el vídeo corporatiu de l’hospital de Son Espases. També de l’hotel Minister del Port de Sóller, he enregistrat Orient com a localització a un projecte conjunt amb tres professionals més i també l’obra de teatre del grup Corriola de l’any 2019.

P.- Quines característiques ha de tenir un bon audiovisual per complir amb el seu objectiu?
R.- El més important és un bon guió. Però no em referesc just al text, sinó a una bona planificació. Cal tenir molt clar allò que un vol contar. Sí que és cert que avui en dia és més fàcil fer un vídeo perquè les eines són més accessibles, però jo consider que un vídeo no només és enregistrar bones imatges, sinó que el més important és contar una bona història, tal vegada sense la necessitat de paraules. També que hi hagi una coherència i una cohesió al missatge. Sobretot que transmeti i tengui l’enfocament que se li volia donar.

P.- Va estudiar Periodisme i Comunicació Audiovisual, per què va apostar per aquest darrer àmbit dels seus estudis?
R.- Ho vaig decidir després de l’experiència a Son Espases on feia periodisme corporatiu confeccionant notes de premsa. No era el que més m’agradava. Ho trobava molt monòton. Va estar molt bé com a experiència, i vaig aprendre moltíssim. Però després em donaren l’oportunitat de fer un vídeo corporatiu per donar visibilitat a les infermeres i als infermers. Va sortir molt bé. Vàrem enregistrar a Son Espases i a altres hospitals. M’agradava anar al despatx, però sortir d’allà per anar a enregistrar m’agradava més. Des del meu punt de vista, aquesta feina no és tan sistemàtica com pugui ser l’elaboració de les notes de premsa. A més, jo em consider més com un creatiu, que és el més bell de la part audiovisual.

P.- Quina importància tenen actualment les xarxes socials en el món de la comunicació?
R.- Avui en dia la presència online és imprescindible per a qualsevol empresa, ja sigui gran o petita. El món de la comunicació digital ha accelerat a un ritme vertiginós durant els darrers anys. Fa una dècada gairebé ningú en tenia, i avui en dia tothom hi té presència, per això són canals de comunicació fonamentals per a les empreses.

P.- A nivell empresarial se’n fa un bon ús?
R.- És com tot. Sempre és important acudir a un professional, sigui el camp que sigui. Si vols unes xarxes sòlides que potenciïn la teva empresa cal anar a un bon professional de la comunicació. Hi ha empreses que les gestionen per si mateixes, i crec que ho fan perquè no perceben les xarxes com una eina de comunicació empresarial potent, encara que pens que és perquè encara són plataformes recents i desconegudes a nivell empresarial. Allò que al principi eren plataformes d’interacció social, ara són eines que poden determinar la imatge i percepció d’una empresa. És cert que pots penjar bons continguts sense ser comunicador professional, però no és només això. Darrera les xarxes socials d’una empresa hi ha d’haver la feina de crear un estil, potenciar la marca i els valors, crear una linealitat a la publicació, cercar quin és el públic objectiu, les sinergies amb altres empreses del teu camp...

P.- Quin consell donaria perquè empreses i entitats millorassin a l’hora de comunicar-se?
R.- Sobretot que comptin amb un professional de la comunicació. La comunicació externa de les empreses a les xarxes socials és molt diferent. Són canals on predomina la rapidesa, el visual, l’immediat. Ara és tot molt més superficial, no es profunditza. La gent, generalment, no llegirà un text de més de dues frases, vol una idea i passar a la següent ràpidament. Així són les xarxes socials. Per això captar l’atenció del client al món digital és tot un repte i és fonamental comptar amb un professional que ajudi a expressar les teves idees amb un llenguatge òptim per a les xarxes socials. Si ho fa, crearà una imatge comercial sòlida i present. I no és qüestió de tenir més o menys seguidors, sinó de ser professional i captar al teu públic.

P.- Després de presentar aquest audiovisual, té algun projecte de futur en cartera?
R.- Ara mateix el meu principal projecte de futur és consolidar la meva pàgina web, on hi posaré el meu port foli. A més, ara estic treballant a un projecte conceptual personal que té com a punt central la simbiosi entre la mar i la música. En ell, treball amb altres companys de la facultat que també ens agrada el mateix: contar bones històries.



Anterior Tanca Següent Compartiu-ho a