Diari digital de la comarca de Sˇller
Dijous, 26 de noviembre de 2020   |   10:13
 
Enquesta  
Sˇn encertades les inversions que planteja l'equip de govern per a l'any 2021 que costaran 6 milions d'euros?


No
 
Una taula d'un bar de la Plaša de la Constituciˇ.
06/11/2020 | 09:45
La Policia podrÓ controlar les terrasses
SaVeu

L’Ajuntament de Sóller vol posar ordre a les terrasses. I ho farà revisant a fons l’ordenança municipal que regula l’activitat econòmica a la via pública amb la que atorgarà poders a la Policia Local perquè puguin dur el control ordinari de les terrasses i l’ocupació de la via pública.

Aquesta serà una de les principals novetats que presentarà l’equip de govern a la normativa que el dimarts de la setmana vinent es traslladarà a la plenària de la corporació per a la seva aprovació inicial.

La norma que actualment està en vigor no explicita que el control de l’ocupació del carrer recaigui a la Policia Local, un fet històricament ve donant conflictes entre els titulars dels establiment i els vianants. L’Ajuntament creu que atorgant potestat de control a la Policia es millorarà el control, que fins ara realitzen de forma habitual tècnics o zeladors del departament d’Urbanisme.

Plànol descriptiu

Per dur el control efectiu de les terrasses, la Policia tendrà accés a les dades informatives de tots els estabiments comercials que disposen d’autorització municipal per ocupar el carrer. Amb l’accés a aquestes dades, els agents podran conèixer dades com la vigència de la concessió, la superfície atorgada o el número d’elements que els establiments podran tenir a la via pública, ha explicat el regidor d’Urbanisme, Jaume Bestard (PI).

Una altra de les novetats que presentarà la futura norma serà que els titulars de concessió a la via pública hauran de disposar d’un plànol descriptiu de l’espai que tenen concedit. El plànol recollirà la superfície de la terrassa així com el número màxim d’elements que podrà haver-hi al seu interior. Actualment, segons ha explicat Bestard, aquest document no existeix la qual cosa fa impossible saber quin espai té concedit cada establiment.

La futura normativa també durà aparellada un canvi en el sistema de pagament de les terrasses. Actualment l’Ajuntament emet un padró en el darrer trimestre de l’any que serveix per emetre els corresponents rebuts. Però quan entri en vigor, s’amplicarà un canvi de manera que els comerciants faran autoliquidació de la seva taxa en el moment en què la sol.licitin. “Serà com un que demana un permís d’obra, que en el moment de tramitar-lo ha de pagar les taxes que corresponen en funció de l’obra que executarà”, ha explicat regidor, que confia treure el nou text legislatiu sobre les terrasses en els propers mesos.

200 concessions

En l’actualitat Sóller té uns 200 establiments que disposen d’autorització per ocupar la via pública, segons el darrer cens aprovat. En la seva gran majoria són establiments dedicats a l’hostaleria com bars, cafeteries, restaurants i hotels. En menor mesura ocupen el carrer les botigues.



Anterior Tanca SegŘent Compartiu-ho a