|
Els serveis públics de bus i taxis són els que més queixes varen aglutinar entre els turistes que varen ser atesos a les oficines d’informació de l’Ajuntament. Així ho ha donat a conèixer el regidor de Turisme, Sebastià Aguiló (Cs), que ha fet balanç de la temporada en la que les oficines d’informació instal.lades als furgons de Sóller i el Port varen incrementar el número d’usuaris fins als 96.571 visitants, el que suposa un 19% més que en l’exercici de 2018.
Aguiló ha explicat que turistes que s’adrecen a les oficines d’informació ho fan per queixar-se dels serveis de bus regular i de taxi. Del primer, els visitants denuncien “la falta d’educació i l’excés de velocitat”, mentre que dels taxis el regidor ha explicat que les principals queixes es centren en “la negativa de fer carreres de curta durada i que no hi ha taxis adaptats a les persones amb minusvalia”. Els turistes també protestes per la falta de senyalització de rutes de senderisme de muntana, de les parades de busos o de la ubicació de les pròpies oficines d’informació que hi ha a Sóller i el Port.
En el resum anual, Aguiló també destaca que els turistes s’han queixat per falta d’informació respecte els busos que poden transportar bicicletes, de les festes de barriada a l’estiu o la situació de desampar en les que es queden els visitants que són víctimes dels carteristes al Port “perquè després no tenen mitjans per poder anar a Sóller a presentar la denúncia”, ha explicat Sebastià Aguiló.
Pel que fa a persones ateses, l’oficina de Sóller va rebre 52.059 turistes, el que representa un 18% més que l’any passat. L’oficina del Port va tendre 44.512 persones, un 152% més. Aquest increment s’explica perquè en el 2018 l’oficina va entrar en servei a mitjans d’agost.
Per nacionalitats, els anglesos són els que més s’apropen a les oficines turístiques a demanar informació, seguit dels espanyols, alemanys i francesos. Aquest darrer mercat ha registrat un elevat increment.
Anterior | Tanca | Següent | Compartiu-ho a |