Diari digital de la comarca de Sóller
Dimecres, 20 de noviembre de 2019   |   18:57
 
Enquesta  
Ha de deixar Fornalutx de pertànyer al club dels Pueblos Bonitos de España?


No
 
El tub que s'ha col.locat a l'interior de la galeria.
18/10/2019 | 11:15
Més seguretat al Túnel
SaVeu

El túnel de Sóller estarà en uns dies més ben equipat davant possibles incidents gràcies al projecte que executa el Consell de Mallorca i que consisteix en la col.locació d’una xarxa d’hidrants amb 31 boques al llarg dels 3 quilòmetres de galeria. Aquesta és l’obra que ha obligat a tancar el túnel durant les nits durant aproximadament un mes.

El Consell de Mallorca haurà invertit 480.000 euros en la nova xarxa d’hidrants que entrarà en funcionament abans de finalitzar l’any. Les obres han consistit en la construcció d’un dipòsit d’aigua amb capacitat per a 260 metres cúbics al costat de l’antiga zona de peatge, que es complementa amb unes casetes que allotgen les bombes elèctriques d’impulsió que, a la vegada, es complementen amb unes bombes complementàries de seguretat que funcionen amb gasoil.

La part més visible del projecte és la canonada de 150 milímetres de gruixa i de color vermell que es situa al costat esquerra de la galeria. Comptarà amb un total de 31 boques d’incendi, una a cada cent metres, que els bombers podrien fer servir en cas de necessitat. A més, a cada 50 metres es col.locaran també un total de 60 extintors.

El conseller de Mobilitat i Infraestructures del Consell de Mallorca, Iván Sevillano (Unidas Podemos), ha explicat que d’aquesta manera “adaptam el túnel als requisits mínims de seguretat, una vegada que el Consell de Mallorca se n’ha fet càrrec”.

Juntament amb el projecte de dotació d’una xarxa d’hidrants, el Consell també executa aquests dies un altra intervenció valorada en 180.000 euros que consisteix en dotar el túnel de dos generadors per poder utilitzant els ventiladors en cas de pana en la xarxa elèctrica. Els dos generadors ja estan instal.lats, un a cada boca, ja que a cada extrem del túnel de Sóller s’hi situen sis ventiladors que podran rebre l’energia d’aquests aparells.

Sevillano també ha explicat que s’avança en la idea de construir un túnel paral.lel per utilitzar-lo en cas d’haver d’evaquar el túnel principal. Està del tot descartada la connexió amb el túnel del tren de Sóller, per considerar-la una opció que no satisfà suficientment la seguretat dels possibles usuaris. No obstant això, no hi ha per ara més que estudis preliminars.

L’àrea del peatge

Sí que està més definit el projecte per retirar l’àntiga àrea del peatge a la boca de Bunyola per tal de crear un accés “més amable i en condicions” al túnel de Sóller, segons va reconèixer Sevillano, malgrat no saber encara quan començaran les obres.

Sevillano ha remarcat que el Consell de Mallorca haurà invertit més de 650.000 euros en seguretat en el túnel de Sóller en poc temps i que preveu invertir-hi encara més recursos en el futur.
Pel que fa a la perillositat dels anclatges de la canonada d’hidrants, denunciada especialment per motoristes que han detectat l’existència d’un objecte metàl.lic acabat en punta en la seva part inferior, el conseller ha explicat que “no quedarà així” i que la normativa de seguretat “és molt clara i impedeix que hi hagi objectes perillosos al túnel”.



Anterior Tanca Següent Compartiu-ho a