Diari digital de la comarca de Sóller
Dimarts, 23 d'abril de 2024   |   17:00
 
Enquesta  
Veus bé que els forans paguin 2 euros per tenir la polsera de públic?


Haurien de pagar més
No, tots hem de ser iguals
 
Javier de Ros Raventós i Mar Raventós, en roda de premsa.
16/08/2019 | 19:22
Lluís Rullan Colom i Codorniu, rere l'OPA
G.M.

L'empresari solleric i accionista del Ferrocarril, Lluís Rullan Colom, i Mar Raventós, del Grup Codorníu, són dos dels inversors que es troben rere l'OPA que un grup d'empresaris espanyols integrats per menys d'una desena de persones intenta fer-se càrrec de la direcció de l'empresa del Ferrocarril de Sóller.

Mar Raventós i el seu fill Javier de Ros Raventós, de Goros Investiments, han comparegut avui horabaixa en roda de premsa per dissipar alguns dels dubtes manifestats a Sóller des que dimecres es va donar a conèixer l'oferta de compra de les 175.000 accions del Ferrocarril de Sóller a 147 euros cadascuna.

Javier de Ros ha explicat que actualment ja disposen del 20% de les accions aparaulades i que l'oferta llançada als propietaris de títols del Tren ha estat "molt ben acollida".

Per la seva banda, Mar Raventós ha recalcat que "no s'ha de tenir por als canvis, perquè el Ferrocarril quedarà aquí i continuarà essent un orgull dels sollerics". Ha assenyalat també que, si bé en un primer moment els inversos preferien quedar en l'anonimat, finalment ella ha donat la cara perquè es vegi el perfil de persona que signa la inversió. Ha afegit que no hi ha estrangers dins el grup de menys de 10 persones que fan la inversió.

Els dos compareixents han indicat que "estaríem encantats que els actuals accionistes continuassin lligats al projecte i que els sollerics també seguissin sentint-s'hi identificats". "Respectarem la institució i la tradició, però necessitam fer-nos amb el control del Consell d'Administració per implantar la nostra manera de fer feina", han indicat.

A preguntes de "Sa Veu", Javier de Ros ha reconegut que el solleric Lluís Rullan "va ser un dels accionistes a qui vàrem visitar en primer lloc i que es va manifestar disposat a participar-hi, venent una part de les seves accions, però mantenint-se dins del grup d'inversors".

Els inversors creuen que el Ferrocarril de Sóller no respon al funcionament d'una empresa del segle XXI i creuen que pot donar més beneficis dels que aporta actualment. Indiquen que se l'hauria de dotar d'un director mallorquí, però assenyalen que Goros Investments seria l'entitat que realment milloraria un tren que, segons diuen, d'aquí a uns 5 anys pot entrar en crisi, en part per "tenir un accionariat dispers".



Anterior Tanca Següent Compartiu-ho a