Diari digital de la comarca de Sóller
Dijous, 25 d'abril de 2024   |   03:45
 
Enquesta  
Veus bé que els forans paguin 2 euros per tenir la polsera de públic?


Haurien de pagar més
No, tots hem de ser iguals
 
Els operaris fan feina a una altura d’uns vint metres reforçant l’estructura del viaducte ferroviari.
14/12/2018 | 08:41
Reforçant els Cinc Ponts del tren
SaVeu

No poden tenir vertigen. Els operaris del Ferrocarril de Sóller i de l’empresa Topar estan treballant des de dilluns a les obres de reforç del principal viaducte de la línia de tren que enllaça la vall amb la capital balear. Els operaris han de treballar amb estrictes mesures de seguretat sobre un pont que té més de 20 metres d’altura, cosa que no és apte per a persones a les que les altures els generen por.

Des del passat dilluns el servei de trens està interromput amb motiu dels treballs de millora de diversos trams de la via que enguany se centraran principalment en el viaducte dels Monts Reials i el túnel major, el que travessa la Serra d’Alfàbia. Les tasques han començat al viaducte, on aquests dies els treballadors s’afanyen a fer els preparatius per a la gran actuació que es durà a terme a partir de la setmana que ve, quan un helicòpter transportarà el formigó amb el qual es reforçarà l’estructura del pont.

Es tracta d’una actuació important que ha requerit aixecar 300 metres de vies malgrat que el pont té una longitud total de cinquanta metres. Després de la retirada dels rails i les travesses, les màquines treballen a retirar el balast i la capa de terra argilosa que s’han trobat en el tauler de la superestructura.

Tones de formigó

Maribel París, la responsable de l’obra, explicava dimarts que després de culminar aquesta fase es construirà una armadura amb varetes d’acer al llarg del pont per donar forma a l’estructura que el reforçarà. L’obra culminarà amb l’abocament de més de 60 metres cúbics de formigó per a construir unes riostres sobre els pilars del pont i una solera de ciment armat al llarg de tot el seu recorregut. L’última fase de l’obra consistirà en construir un tram de “via en placa” en la que els rails aniran encastats en el formigó.

Amb aquesta actuació el Ferrocarril reforça un pont que, en els seus més de cent anys de vida, ha hagut de ser intervingut en alguna ocasió. L’última data de mitjans dels anys noranta quan un dels seus arcs va ser reforçat amb una estructura interior d’acer. Una de les finalitats de l’obra és la d’evitar les filtracions i garantir un drenatge correcte de l’aigua.

Després de la millora del viaducte, els treballs es traslladaran al túnel major on es renovarà un tram de vies que també es substituiran per la “via en placa”.

El viaducte dels Monts Reials és una de les estructures més emblemàtiques de traçat del tren. Es tracta d’un viaducte en corba de cinc arcs i els respectius pilons fets amb pedra que salva una alçada de més de 20 metres al seu pas per la finca dels Monts Reials.



Anterior Tanca Següent Compartiu-ho a